The Real Of Janggut

Sunday, November 22, 2009

Temporary Teacher Application!!!!!!!!




Salam korang..............

Ermm rasanya dah lama sangat dah aku ni menganggur... bosan la rasanya duk umah...
Interview pun rasanya banyak juga dah aku pi tapi still tak sangkut...
apa la nasib aku ni kan???




Erm sebenarnya memang cita2 aku dari bangku skolah lagi nak jadi seorang pendidik... aku suka mengajar laaa. tak tau la sebab apa... aku rasa bila aku dapat berkongsi ilmu dengan orang, rasa macam puas hati sangat........



Korang pun mesti ada baca kan kat entry2 aku yang lepas yg mengatakan bahawa tahun 2010 tiada iklan tawaran utk KPLI.. Ermmm sebaknya aku....

Jadi utk memulakan langkah aku utk bergelar sbg seorang pendidik, aku pun ambil inisiatif utk memohon sbg seorang guru sandaran....... Baru2 ni aku telah pergi ke PPD di tempat aku ni dengan harapan tuk mendapatkan sehelai borang utk memohon sbg guru sandaran... Dengan mengenakan pakaian yang agak sempoi, aku pun melangkah ke dalam opis tu... aku bertanya kat sorang pakcik kat dalam opis tu... "Encik.. Di mana saya boleh dapatkan borang Guru sandaran??" Lantas Pak cik tadi dengan pantas mengambil borang tersebut di dalam almari mejanya....




Tiba2 aku terdengar suara garau pak cik tadi dengan bertanyakan " Awak pernah mengajar ke sebelum ni??" huhuuu aku pun cakap la belum lagi sb baru aje abis belajar... Pak cik tu tersenyum kat aku....

Ermm apa2 je la... yang penting aku kena berusaha lagi utk mendapatkan kerja...
Rasa bersalah sgt la kalu tak bekerja ni.....
Duit dah banyak dilaburkan masa belajar dulu.. Aku kena la menggantikannya semula...
uhuk uhuk uhuk.....

Ok la korang.....
Sampai sini aje la dulu k...
aku pun dalam kondisi yang kurang baik ni
Kena demam, batuk n cirit-birit laaaa aiyoooooo...
Jumpa lagi di lain entry....
Daaaaaaaaaaaa....

2 comments:

  1. Wajib percaya dengan Qada' & Qadar Allah swt. Usaha tanpa jemu, Insyaallah rezeki ada tu. Ni dok apply guru sandaran Pic tu bior ler nampak ala2 cikgu sikit. Jangan ler letak pic lagu tu.

    ReplyDelete
  2. ermmm
    insyaAllah...
    Saya percaya pada rezeki Allah...
    Pic tu nanti akan ditukar ye....
    Tq for the develop critic yaaaa.....

    ReplyDelete