The Real Of Janggut

Wednesday, November 11, 2009

Frust Menonggeng!!!!! Arghhhh!!!!!!!!



Hai korang......
arini aku nak luahkan satu perkara yang ternyata membuatkan aku rasa kecewa sangat!!!!!!

Untuk pengetahuan korang, aku ni memang dari bangku tadika lagi ingin mencontohi guru2 yang mengajar aku mengenali nombor2 dan juga huruf2 untuk mendidik anak bangsa...

Setelah sekian lama aku di bangku sekolah akhirnya aku kini dah pun memiliki ijazah yang aku idam2 kan selama ni.... Aku punya la gembira bila dah bergelar sarjana muda skg ni... Ijazah tu mampu menjadi tiket untuk aku menceburi dunia perguruan suatu hari nanti...

Setelah menggenggam ijazah, aku kerap melayari web kementerian pendidikan dengan harapan adalah iklan utk tawaran KPLI yang aku idam2 kan...

Alangkah sedih, kecewa, sebak, frust dan sewaktu dengannya perasaan aku nih bila aku ada terbaca pengumuman yang telah dibuat di dalam web Kementerian Pendidikan tu:



Makluman: Kursus Perguruan Lepas Ijazah Ambilan 2010 Tidak Diiklankan
Makluman: Pengambilan Calon Guru Kursus Perguruan Lepas Ijazah Sekolah Rendah (KPLI-SR) Mode Sepenuh Masa bagi ambilan Januari 2010 adalah tidak diiklankan. Pemilihan calon guru adalah berdasarkan calon simpanan yang memohon bagi KPLI-SR Ambilan Khas Jun 2009.

Sekian.

Bahagian Pendidikan Guru



Ya ampun!!!!!! geram yang teramat sangat la.... Mungkinkah aku memang tak ada rezeki nak jadi cikgu??

Dulu pun pernah terjadi benda yang sama lepas aku SPM dulu.. Klau nak diikutkan result aku dulu melayakkan aku untuk memohon untuk belajar di Maktab Perguruan... Tapi masa tu pun dah tak ada lagi dah Kursus Diploma Perguran.. Ermm nasib... nasib..

Apa yang bole aku katakan sekarang hanyalah menunggu kalau2 ada ikan utk ambilan DPLI pulak...
Harap2 ada la......
Ok la.....
Sampai berjumpa lagi....
Daaaaaaa.............






No comments:

Post a Comment