The Real Of Janggut

Saturday, November 28, 2009

Aidiladha Yang Suram...

Salam......

Di kesempatan ini aku nak mengucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha kepada korang semua... Semoga Aidiladha tahun ini akan membawa seribu kenangan kepada korang.....

Bagi aku, Aidiladha pada tahun ni agak suram... Bukannya apa... Ermm akak aku n abg ipar aku kena balik ke Perak membawa anak mereka ke sana pula... Rasa macam tak cukup orang pula tadi.. Tapi x mengapa... Pagi raya mereka masih ada bersama aku.. So dapat juga rasa beraya dengan dorang...

Seperti biasa la malam sebelum raya pasti sibuk untuk menyediakan rendang ayam, kuah kacang, nasi impit dan lain2... Erm aku ada la tolong skit2 kat dapur... Tolong mana yang patut je... Erm bila dah siap masak apa lagi kan??? Melantak ler puas2 ahahahah..

Esk paginya aku bangun dan terus mandi dan bersiap utk menunaikan solat sunat aidiladha.. Ehehheeh aku terlambat la ke surau tadi.. Nasib baik masih belum mula lagi solat....

Macam biasa la lepas solat je terus la aku pulang ke umah dan makan la makanan yang telah dimasak malam tadi bersama2 dengan family aku... Erm x sabar menunggu kawan2 aku datang ke umah...

Ermm lama juga la aku menunggu dorang.. Last2 dapat msg yang agak mengecewakan... Bole x kawan aku tu pi jalan2 ke seremban dgn adik2 dia. Ya ampun buang tabiat ke?? Orang sibuk beraya dorang bole pulak ke seremban merayau2... Pelik bin ajaib...

Ermm ada juga rasa kecewa kat hati tapi tak mengapa la.. Mungkin ini adalah ujian kot.. Aku ambil ujian tersebut sebagai satu pengorbanan dalam hidup aku...

Aku jadi tak ada mood je sepanjang siang tadi... tak tau la sebab apa... Nak tau apa xtvt aku sepanjang td?? Ermm membuta je la..... Maklum la... sape je nak datang kan??
Ni bukan nye raya aidilfitri, cuma raya Haji je... Tapi tadi dua orang Pak Cik aku n semua family dia datang ke rumah aku... Agak meriah la umah tadi heheheh.. Maklum la... Mak aku skg ambil tanggungjawab utk jaga nenek aku yang dah tak berapa sihat tu... Pak cik2 aku tadi ambil kesempatan la di Hari Raya Aidiladha ini utk melawat Mak mereka di umah aku...Kalau tak mana la ada masa dorang nak datang melawat.. Maklum la... Masing2 dah bekerjaya...

Ok la korang... badan pun dah rasa tak berapa sedap ni...
Di kesempatan ni sekali lagi aku nak Wish kat korang sume Salam Aidiladha... Ingatlah... Setiap pengorbanan itu pasti ada hikmah nya yang tersendiri....
Daaaaaaaa...........




1 comment:

  1. Selamat Menyambut "Hari Raya Aidil Adha" Semoga pengorbangan yang diberikan diredha Allah swt. Jangan ler berasa suram @ bersedih lagi yer. Errmm cute ler songkok tu.. heheheee

    ReplyDelete