The Real Of Janggut

Saturday, November 14, 2009

Interview lagi Nih!!!!


Salam.....
hai korang......berjumpa lagi kita di entry aku yang latest ni...
haaaa korunk nak tau x?

Pada 13 nov 2009 ritu aku ada satu lagi sesi temuduga kerja... Nama company tu Media Monitors... Ermm company ni berlokasi di Cyberjaya nun... Ya ampun... berepusing2 mencari company ni.... Last2 jumpa gak.... Nak dijadikan cerita, pagi yang indah itu aku pun pergila ke sana. Peh!!! pakaian aku serba smart tau ahahahaha!!! maklum laa.. nak interview kot... mesti la kena jadi mat Skema walaupun.................. hahahaha

Then sampai je kat sana aku jadi blurr... Mana pulak la tempat yg bakal aku di interview nanti... Tiba2 jeng jeng jeng.... huhhuhuh aku ada nmpk mak cik guard yg agak tegap badannya huhuhu... Aku pun senyum dan menyapa mak cik guard tu... Mak cik2!!! kat mana companu Media MOnitors?? Mak cik tu pun menjawab ni dtg nak training ke?? Erm lantas aku berkata, Eh! tidak makcik.. saya datang ni nak interbiew!!! Lalu mak cik tu pun menunjukkan arah..

Dengan perasaan yang begitu cemas aku melangkah angkuh ke tempat yang ditujui...
huhuhuhu... Bila sampai aje kat depan main entrance company tu aku pun menekan loceng.. Ding Dong....
Hi!! Im Alfian and come for an interview session... TUT.... pintu pun dibuka...
aku pun melangkah masuk....
Erm smpai2 je dah kena kuarantin dalam bilik khas!!! Siot aje... aku agakkan aku di jangkiti H1N1 haahahahhaa

Aku diberi borang untuk diisi dan juga 2 helai kertas yang aku lihat seolah2 kertas periksa SPM dulu....

Ya ampun aku kena jawab test rupanya!!!! ermmmm Ujian Spelling Dalam bahasa Mat salleh US dan Juga ujian mengenai Basic Computer...
Well ok juga la test tu....

Habis je aku jawab sume soklan tu tetiba aku diberi kertas jawapan yang mengandungi 25 tempat kosong... Rupa2nya ada 1 lagi test nih!!!!! aiyo!!!!

Kali ni aku dibawa ke suatu tempat then dipasang kan earphone kat telinga aku ni...
Erm aku kena dengar 25 iklan dari US then kena state kan apa product yang diiklankan tu....

Peh!!! mencabar siot.. dah la mat salleh US cakap laju... puas la aku nak kena dengar dengan betul...

Tapi syukur aku dapat banyak juga senaraikan produk2 dari iklan tu...
Lepas test tu je aku terus dipanggil semula ke bilik kuarantin...

kat ctu la aku diinterview... ermm penemuduga tu sorang melayu n sorang india.. Dua2 jantan... peh bertubi2 soklan aku ditembak... Klu english aku fluent bila cakap best gak nak borak.. ni english aku pun carca merba hahahahaha
aku belasah je bila menjawab ahakzzzzzzzz.. janji confident sudeh!!!! hahaha Tips tu.

Erm selesai je diinterview punya la lega skit hati aku ni..
rasa hilang sebijik batu kat atas kepala ni haa....

Ok laa... sakit lak tangan aku ni asik duk menaip je....
Hope aku berjaya la dalam interviw tadi....
So korunk sume doa2 aku ye....
Jumpa dilain entry ok...
Salam......

No comments:

Post a Comment