The Real Of Janggut

Thursday, August 26, 2010

Layang-Layang Terputus Talinya

Salam....
Apa khabar korang semua? Harap2 sihat di samping insan tersayang. Arini aku nak sangat berkongsi dengan korang mengenai sebuah lagu yang banyak memberikan aku semangat dan motivasi dalam hidup aku. Berulang2 kali akan aku mainkan lagu ni untuk mendapatkan ketenangan selain daripada berdoa kepada Allah.. Lagu ni memang banyak persamaan dalam hidup aku. Aku pasrah dalam menempuhi hidup aku sekarang. Sungguh mudah kepercayaan seseorang itu lenyap dalam hidup kita.. Aku cuba untuk mempertahankan kebenaran namun keegoan yang tinggi telah menakluki hati..

Kini aku sedar, aku tak mampu untuk melawan semua itu. Biarlah ianya menjadi satu noktah hitam.. Insyaallah, suria pastikan bersinar.. Aku percaya semua itu. Aku yakin kebenaran dan keadilan pasti mengunjungi di dalam hidup aku suatu hari nanti...

Ya Allah... Kau ampunkanlah segala dosanya terhadap diri aku. Berikannya semangat dan kebahagiaan seperti mana yang beliau impikan.. Sesungguhnya Kau yang Maha Mengampuni dan Maha Adil...

Amin......







Berarak mendung kelabu
Mengekori langkahku
Sepanjang kehidupan
Penuh dugaan
Namun aku tetap aku
Kucuba dan terus mencuba
Mencapai suria
Walau membakar jiwa
Walau aku dihina
Namun aku tetap aku

Derita oh derita
Engkau di mana-mana
Walaupun jauh aku berlari
Mahupun berdiam diri
Namun indah mimpi dari realiti
Hidupku tanpa arah
Bagaikan layang-layang
Terputus talinya
Tapi pasti suatu hari nanti
Sinar suriakan menjelma

No comments:

Post a Comment