The Real Of Janggut

Tuesday, January 3, 2012

Ke Mana Arah?

Assalamualaikum..

Salam sejahtera buat semua. Di masa yang ada ni boleh ler aku tambahkan lagi entry terbaru aku. Secara rasminya, ini adalah entry aku yang pertama bagi tahun 2012. Orang ramai sibuk membuat ucapan Selamat Tahun Baru, Azam Baru dan sebagainya. Tapi bagi aku, apa yang penting adalah mencari arah yang pasti dalam hidup aku.

Sejak kebelakangan ni semangat aku untuk bekerja sangat down. Aku dah mula rasa aku bukan orang yang sesuai untuk teruskan semua ini. Banyak faktor sebenarnya yang membuatkan aku mula berkata2 dalam hati. Ternyata, persekitaran kerja di tempat kerja aku ni sangat teruk dengan amukan politik yang sememangnya sangat menjengkelkan aku. Kini barulah aku mengeri, kenapa masyarakat kita memang sukar untuk maju. Hanya untuk kepentingan diri sendiri, mereka sesuka hati menindas orang di bawah mereka.

Aku seperti biasa ler, tak sudah2 menjadi mangsa kepada mereka yang buas mengejar nama. seringkali aku berfikir, mengapa kaum Melayu tak pernah sedar akan semua ini? Ke mana pergi akal mereka? Mengapa kalian mengejarkan pangkat, darjat dan harta? Adakah itu semua menjamin untuk korang kekal abadi di dalam dunia ni?

Come on!! Open your mind wahai kaum ku.. Bukalah mata hati anda, janganlah disebabkan pangkat dan nama sehingga korang sanggup menikam orang dari belakang. Disebabkan masalah ini lah, aku dah tekad dalam membuat keputusan.

Hati dan jiwa aku tak ada lagi ditempat kerja ni. Setiap pagi hanya memikirkan tuah yang datang menerpa ke dalam diri aku. Tapi aku haruslah berusaha untuk semua itu. Kejayaan tak datang secara bergolek. InsyaAllah... sesuatu yang baik pasti datang menjemput aku. Hanya masa yang akan menentukan...

No comments:

Post a Comment