The Real Of Janggut

Monday, October 25, 2010

SPLICE




Hai korang... sementara nak tunggu time balik ni aku nak share dengan korang mengenai sebuah filem yang dah pun aku saksikan baru2 ni. Kalau korang nak tau, tajuk cerita tu "SPLICE". Bagi aku cerita ni sangat menarik sebab mengenengahkan unsur2 yang luar biasa. Kisah mengenai seorang pasangan suami isteri yang juga saintis yang cuba untuk menghasilkan spesis baru dalam proses gabungan genetik manusia dan juga haiwan.

Hasil daripada gabungan tersebut, maka terciptalah spesis manusia yang sangat luar biasa dan juga unik. Spesis tersebut mempunyai tahap pembesaran yang sangat pantas.Spesis manusia tersebut masih mempunya naluri sebagai manusia yang normal. Walaubagaimanapun. terdapat perbezaan yang ketara daripada segi fizikal yang sahih. Konflik berlaku apabila pasangan saintis tersebut masih belum dikurniakan anak walaupun agak lama mereka mendirikan rumah tangga. Hasil ciptaan spesis yang telah mereka peroleh membuatkan sang isteri menyayangi dan ingin untuk membelanya. Walaubagaimanapun, tindakan sang isteri itu adalah melanggar undang2.

Terdapat banyak lagi konflik di antara pasangan tersebut yang menjadikan filem ini menjadi lebih hidup dan berwarna. Adegan2 yang agak cemas dan sukar diterima dek akal juga mampu membuatkan kita berfikir panjang tentang filem ini.

Harp korang semua tengok la movie ni ek.. tak rugi kalau korang menyaksikan movie ni sebab filem ni memang luar biasa. Ok la.. Semoga kita berjumpa di entry yang seterusnya...




No comments:

Post a Comment