The Real Of Janggut

Monday, August 17, 2009

Salam Takziah Buat Allahyarham Ustaz Asri (Rabbani)



Salam...
erm. bermula episod hari ini bererti episod semalam telah terlepas dan menjadi sebagai kenangan yang mungkin terindah dan mungkin pahit. Entahlah, Kehidupan Sementara ini menjadikan aku terfikir bagaimana kah episod cerita aku ini. Tik Tok..Semalam aku di kejutkan dengan kabaran pemergian Ustaz Asri (Kumpulan Rabbani) Kumpulan nasyid yang paling aku minati. Dendangan alunan zikir, alunan al quran dan azan serta lagu-lagu yang penuh keinsafan seolah-olah membimbing aku dari terus hanyut di buai dengan kelazatan duniawi. Innalila.....aku ucapkan pada arwah ustaz Asri. Aku begitu terkesan dengan lunak suara nyanyian nya. Tiada galang gantinya. Ya Allah, Betapa aku merasai pendakwah yang berjiwa mulia ini, tidak pernah lekang dengan senyuman dan tutur kata yang begitu manis dan sopan budi pekertinya. Ya Allah, Semoga Engkau meletakkan dia sebaris dengan orang-orang yang soleh di sisi Mu Ya Allah...Hilang seorang pendakwah yang banyak mengubah kan diri ini menjadi lebih insaf dan bertaqwa pada MU Ya Allah...Siapa lagi yang dapat mengantikan dia untuk meneruskan perjuangan memartabatkan irama nasyid yang mendidik jiwa aku....:( Al fatihah)


Pergi Tak Kembali.......




Nukilan Untuk Allahyarham



No comments:

Post a Comment