The Real Of Janggut

Friday, January 15, 2010

Kisah Santai Dan Tragedi!!!!


Ni la Jeram Toi

Salam....
Hai korang sume... Apa khabar ye??? Hopefully korang sume sihat dan bahagia la hendaknya yer.... Ok la skg ni aku nak sampaikan kisah aku dan kengkawan sekampung aku ni... Untuk pengetahuan korang sume, tanggal 14 Januari 2010 merupakan tarikh keputeraan Yang Di Pertuan Besar Negeri Sembilan... So member2 aku yang bekerja secara automatiknya akan bercuti la pada tarikh keramat tu kan huhuhu....

Nak dijadikan cerita, hari tu pulak dah la cuaca bahang dan panas... Korang mesti la tau kan, kalau korang tak gagal subjek Geografi masa PMR dulu mesti korang tau yang Jelebu ni kan merupakan tempat paling kering kat Malaysia... Wah!!!! Proud to be Jeleburian ngeh ngeh!!!!! Kebetulan masa aku duk sedap2 layan lagu baru yang aku masukkan dalam ipod shuffle aku, tetiba aku dapat mesej ringkas dari kawan aku... "Pian... Kau buat apa?? Jom mandi Jeram Toi... Panas la cuaca..." huhuhuhu!!!

Macam tau2 je aku dalam situasi kebosanan yang teramat serius... Aku pun bersetuju dengan cadangan kawan aku tu... Jam masa tu dah pukul 3.30pm.. Aku pun teruslah mendapatkan kelengakapn utk mandi di jeram tu nanti... Tepat jam 4pm, aku dengan 2 member aku pun memulakan perjalanan ke Jeram Toi dengan menaiki motor... Aku just tumpang kawan aku sebab bapak aku pakai motor daaa!!!!

Sampai2 je kat sana ermmm aku tengok banyak nya umat yang bermandi manda kat sana..
Rasa macam hilang mood je nak berendam... Mana tak nya... Aku tgk banyak lak "kap lam ya nga" ahahahahaha hilang mood la... Tapi apakan daya kan... Dah jauh2 kita datang rasa rugi pulak kalau tak berendam walaupun untuk seketika... Aku pun bertukar la menjadi perenang paling seksi di abad ini ahahahaah *wink* *wink* huhuhuhuu...


Pehhh!!!! Sejuk beb!!!!!

Splashhh!!!!!!!!!!!! uhuhuhuhu sejuknya air jeram tu..... Aku pun tiruk la beb!!! Nyaman nya aku rasa masa tu... Macam mandi air dalam fridge kat umah korang huk huk huk... Macam2 gaya aku buat masa berendam kat dalam jeram tu. Cakap je gaya apa. Gaya kupu2, gaya kuak dada, gaya terlentang, gaya katak bobok ahahahah dan juga gaya ala2 renang berirama (itu wajib ok!!!) ahahahahaah



Ermm memang seronok bila dapat mandi-manda masa tu.. Rasa hilang aku punya masalah rasanya buat seketika... Tapi apa yang kurang menariknya, kat situ ramai la pasangan2 yang nak buat drama swasta.. Macam2 drama dah aku tgk tau.. Ada Kuch2 Hota Hai la.. Cinta Fotokopi la dan macam2 lagi... WTF la korang!!!! Kalau nak berendek pun jangan la kat tempat awam weyh!!!!! Cam syial la korang... Korang hingat indah sangat ke parangai korang tu.... Go to hell la.....














Aku dengan kawan2 aku pun berpindah ke tingkat atas tak lama lepas berendam.. Haaa kat tingkat atas tu ada air terjun tau... Mak datuk!!!! Deras betul jatuhan air terjun kat sana... Sakit kepala aku nih!!! Rasa macam ditempeleng je rasanya... Kah! Kah! Kah! Huh!!! aku tak kisah!!! Aku nak juga mandi kat jatuhan air terjun tu baru la puas beb!!!!! Kat situ macam2 gaya aku buat berposing nak amik gambar buat kenangan.... Abis je bergambar bagai aku dengan kawan aku pun decide nak balik.. Masa tu jam dah pukul 6.30pm

Hahahaha tapi sebelum kitorang balik, kitorang sempat lagi bergambar kat jalan di Bukit Tangga. kat situ view dia memang walla!!!!!!!!! Chantek beb!!!! Saujana mata memandang..... Sempat aku berbaring kat atas jalan nih!!! ahahah masa tu jalan line clear la... Kalu ada kenderaan dah jadi lempeng la aku tadi huhuhuhu!!!!




Then lepas bergambar kitorang pun gerak balik ler... Adussss otw nak balik, motor yang kawan aku tunggang tu kehabisan minyak la pulak!!!! Damn it!!!!! What are we going to do?? Aiyooo nak tak nak kena la menapak smpai la jumpa Petrol Station yang berhampiran.. Adus..... sobar aje lah... Dah la hari makin gelap... Member aku yang sorang lagi tadi dah lepas smpai umah dah... Dia gerak laju tinggalkan kitorang smpai tak sedar kitorang tersadai.. Hampesss kau Ezi!!!!





Otw nak ke Petrol Station yg berdekatan, tetiba ada abg dengan isteri dia menegur aku dengan kawan aku... "Dik, apasal dengan moto??" Aku dan kawan aku si Apek dengan muka sepuluh sen cakap la "Kehabisan minyak bang".. Abg tadi bgtau la kat kitorang yg kat depan skit lagi tu ada Kampung Nama Kemin.. Kat situ ada Bengkel... Peh!!!! Lega rasa hati ni bila dengar statement brother tadi... Aku dan Apek cepat2 la menapak ke arah sana.... Dari jauh aku dah nampak signboard bengkel tu ahahahahah!!!!



Ni La Signboard Nyerrr!!!!!





Sampai2 je simpang kampung kemin, kitorang pun belok masuk simpang tu... Kata signboard tu jarak dari simpang tu dengan bengkel tu hanya 50m aje... Aku dengan Apek dah menapak lebih kurang 100m dah... Sialan!!!! mana pulak bengkel tu??
Adusss bengang tahap Cipan tak mandi dah aku rasa!! Dah la hari dah gelap... Takut dowh!!!!! Ermm last2 kitorang decide suruh kawan kitorang yg dah smpai umah tadi pi beli minyak then datang kat kitorang!!! Lama gak kitorang tunggu dia..Dah masuk azan Maghrib tapi tak sampai2 lagi.. Dalam pukul 7.30pm baru la nmpk kelibat si Ezi membawa botol berisi minyak.....

Ermm selesai masalah.... Ermm apa2 pun aku sangat la seronok aritu sebab dapat spend masa dengan kengkawan aku dengan aktiviti yang jarang dilakukan oleh kami...
Thanks ek korang for the limited time...

Ok la... penat la pulak menaip.... Hope korang enjoy dengan Kisah Dan Tragedi aku ni..... Ada kisah dan pengalaman yang lain nanti aku kongsi dengan korang lagi k...

Ok daaa........

No comments:

Post a Comment